Polityka jakości
Celem polityki jest przedstawienie deklaracji zaangażowania kierownictwa w jakość,
w oparciu o wizję Sibelco 2025:
“Staniemy się światowym liderem w wydobyciu, przetwarzaniu i sprzedaży piasku krzemionkowego oraz regionalnym liderem w dziedzinie gliny do ceramiki, minerałów skaleniowych, oliwinów i szkła. Zrównoważony rozwój, w tym nieustanne skupianie się na bezpieczeństwie i redukcji emisji CO2, jest fundamentalną częścią naszej wizji. “
Definicje
Jakość oznacza stopień, w jakim zestaw nieodłącznych cech przedmiotu spełnia wymagania.
Wymóg to potrzeba lub oczekiwanie, które jest określone, ogólnie dorozumiane lub obowiązkowe.
Sibelco zobowiązuje się do:
- Zapewnienia satysfakcji klienta ze wszystkich oferowanych produktów i usług poprzez:
- Proaktywne zrozumienie oczekiwań i potrzeb klientów w celu zapewnienia właściwych rozwiązań.
- Przestrzeganie specyfikacji uzgodnionych z klientem i aktualizowanie specyfikacji.
- Uzyskiwania certyfikatów zgodnie z międzynarodowymi standardami, gdy wymagają tego klienci.
- Przestrzegania obowiązujących przepisów i regulacji.
- Zwiększania świadomości i podkreślania znaczenia zgodności z przepisami i regulacjami dotyczącymi pasz, gdy jest to wymagane.
- Skutecznego rozpatrywania reklamacji klientów na czas i zapobiegania ponownemu ich wystąpieniu.
- Prowadzenia biznesu w efektywny sposób:
- Wdrożenia wspólnych procesów zapewniania jakości/kontroli jakości, a także określenia obowiązujących wymagań, które są opisane i udokumentowane w ramach Sibelco Operating Model (SOM) oraz na jego podstawie w lokalnych systemach zarządzania.
- Angażowania ludzi poprzez współpracę, dzielenie się wiedzą i najlepszymi praktykami w całej firmie.
- Rozwijania kompetencji pracowników poprzez plan szkoleń.
- Monitorowania procesów i jakości produktów.
- Ciągłego doskonalenia:
- Wyznaczania celów jakościowych i planowanie ich osiągnięcia.
- Monitorowania i pomiaru postępów według KPI skoncentrowanych na wynikach i celach oraz rozpowszechnienie ich w całej firmie.
- Wykorzystania spotkań dotyczących wydajności. jako rutynowego sposobu identyfikacji problemów i możliwości poprawy.
- Zaimplementowania narzędzi do rozwiązywania problemów pomocnych w ostatecznym usuwaniu przyczyn źródłowych.
- Poprawę efektywności systemu zarządzania.
- Stosowanie podejścia procesowego i myślenia opartego na ryzyku.